Tacksam för det jag har

Nu är snart jullovet slut, det betyder att det  bara är våren kvar tills det är sommar än en gång. Dvs. bikini.. ohyess..
Förra sommaren låg jag på 47 ngt. Denna sommaren tror jag jag satsar på 46 kg. Eller jag har iallafall tänk det. Men sen säger förnuftet något annat.

Jag måste sluta kränka, mobba, trycka ner mig själv. Jag kan inte fortsätta leva med att göra så mot mig själv. Alldeles för lång tid har jag låtit mitt liv förstöras av negativa hatiska tankar. Detta året tänker jag fokusera mer på det positiva och mycket mindre på det negativa.
Jag ska vara nöjd med det jag har. Det som händer i mitt liv. Jag ska satsa på att vara lycklig!

Dock tänker jag ju inte låta det göra mig fet. Nä, så duktig och mogen har jag inte blivit att jag slutat bry mig.
Men jag stryker det här målet med 46 kg iallafall.

Nu till våren tänker jag träna och ut och springa mycket, bygga upp nya muskler. Och fortsätta äta som jag gjorde på hösten.. det vill säga alldeles för lite för att vara normalt. Men med min förstörda ämnesomsättning så är det så jag får leva.

Hade bara velat spola tillbaks tiden till då jag var 13 år och oförstörd både fysiskt och psykiskt. Aldrig låta det förjävliga tillståndet jag var i då komma, vara stark och positiv istället.  Så hade jag kunnat ha ett underbart mycket bättre liv under de senaste åren. Ångest på det...

Kommentarer
Postat av: ¨fanciful

hur vet man om man har förstörd ämnesomsättning? :P

2010-01-09 @ 10:11:40
URL: http://fancifuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0