Mjölk

Kom nyss tillbaks från gymmet! Det blev att jag sprang en mil på maskin, den visade att jag förbrände 284 kcal på det så de va ju rättså gött. Sedan blev det en halvtimmes intensiv styrketräning. Orkade inte vara kvar där förlänge eftersom jag redan har två läxor till imorgon att göra, wiho. Men glad att jag stack ner där iaf:)! Känns gött efteråt! Håller nog alla med om?

Drack 1 dl mjölk också när jag kom hem, så att träningen inte vart allt förgäves, och dessutom kommer det inte kännas lika tungt nästa gång jag tränar. Visst, jag vet, 1 dl är knappast tillräckligt. Men det känns så förjävligt att komma hem efter att sett hur kalorierna förbränts och bara veta hur kalorierna fylls på igen, precis när man kämpat bort dom! Men jag vet att jag förbränner mer fett och kroppen får något i sig så den "vågar släppa" iväg fettet, och inte ställa in sig på "svält".

Mjölk är bra att dricka eftersom det innehåller mycket proteiner, rättså fettfattigt och det innehåller kalcium som är viktigt för skelettet och kalcium medverkar även till bättre prestation på träningen, vilket bidrar till ökad viktförlust.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0